Sunday 6 June 2010

294. dan - 297. dan

Ima već određen vremenski period da sam se u dobroj meri odvojila od praćenja političkih i ostalih dešavanja na dnevnom nivou.
I nekako mi to prija.
Više ne gledam i ne čitam naslove u novinama koji su zastrašujućeg i apokaliptičnog karaktera.
Složićete se da je toga najviše.
Kao da je sve usmereno ka uterivanju straha i širenju, tj. propagiranju svakakvih užasa.
To je mene počelo veoma da guši u poslednje vreme, pa sam zato to i batalila.
Svejedno, bio mi je zanimljiv članak koji sam pročitala u današnjim Večernjim novostima.
Dakle, novi "biznis" koji je za nas nov, jer nemamo pojma o tome.
Ljudi nude usluge umivanja, pranja zuba i sl. kineskoj radničkoj klasi koja krmeljiva čeka u redovima da uđe u prevozna sredstva koja ih voze do njihovih konc-radnih mesta.
Da li ste zapazili u koliko sati ujutru te žene ustaju i koliko svaka od njih kilograma tegli na svojoj grbači.
Prosek "umivanja" je 28, prosečno umivanje "vredi" 10 američkih centi, što znači da dnevno zarade manje od 3 dolara.
Tuga, jebote, tuga.
I sve to rade kao dopunski posao, jer na "redovnom" državnom poslu zarađuju mnogo manje novca, tj. samo 55 dolara za mesec dana.
Praktično uopšte ne spavaju, jer vremena za san - nema.
I sve to - samo da ne bi crkle od gladi.
Šta mislite kada će ovako nešto da stigne kod nas?
Da li smo mi već do te mere sjebani da ćemo poći ovim putem?
Koliko ljudi je već primorano na nešto slično ovome, tj. malo drugačije zapakovano?
Pre nekoliko dana na jednom mestu ušla je jedna žena koja ima preko 70 godina i pitala je da li za nju ima posla koji bi obuhvatali čišćenje radnih prostorija.
Posla nema.
A od čega da žive oni koji nemaju ništa, a imaju puno godina?
Ko prodaje Deltine sladolede?
Sve sami omladinci i studenti koji imaju 65+ godina!
Šta čeka sadašnje mlađe generacije?
Na koji način da obezbede svoju starost?
Odnosno, pitanje je, od koga i kako ukrasti, pošto je to i dalje jedina solucija u našem društvu, da jednoga dana kada budete stari ne kopate po kontejnerima!
Svi vi koji ćete za 20 ili 30 godina da sklopite oči, pitajte se zašto ste ćutali kada niste trebali smeli da ćutite!
Svi vi koji imate 20 ili 30 godina pitajte se zašto ćutite, jer jednog dana vaš glas neće vredeti ništa!

4 comments:

  1. Gde ga samo nađe, mislim na članak!
    Ma, Zverčice, ja mogu da ti kažem svoja iskustva, nisam nikad ćutala, ali vajde nikakve, sem onoga, pusti alapaču, zmiju i kako to već ide, tipični epiteti za žensku osobu, koja neće da ćuti i trpi. Ali mislim da ne treba dozvoliti da se čaša žuči prelije. Naš kolega je nedavno imao divan post o umeću življenja i iluzijama, sitnim radostima i sl.

    ReplyDelete
  2. Skoro sam saznao da kod nas ljudi čekaju u redu umesto nekoga ispred različitih administrativnih organa. Za platu,naravno.To je tek tuga...ma,jebeš ga, sve je sranje kad pogledaš kako ljudi žive sve gore i gore.

    ReplyDelete
  3. @Amarilis,lepo si ti to rekla. Ne radi se o prelivanju žuči, već o problemima koji su sistemski. Ovo je bre lopovska država, narod pri tom sklon ulizivanju i jajarenju. Vlastodršci bez strategije i vizije, Domanovićeve "vođe". Jako mi je to sve tužno, premda da stalno razmišljam o tome i ja bih odavno "overila" s mosta ko Branko Ćopić. Inače, iz ličnog iskustva mi je poznato kako prolaze oni koji imaju svoje mišljenje i koji ga i iznesu. :-)

    ReplyDelete
  4. @Kajzeru, ovde ljudi kao da vole da čekaju u redovima. To je čudo jedno. I uvek su za neku sitnu lovu čekali za nešto. Danas pričam sa kevom i kažem, ama ljudi jebala vas Poštanska štedionica, selite tekući račun u neku banku i lepo na bankomat kad dođe penzija i ćao. Pa, je l' to normalno, da si svestan svega toga i da kao isprogramiran ideš da čekaš u redu svake 2 nedelje. To je čist kretenizam i mazohizam.

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.

Protected by Copyscape Plagiarism Check Tool
Related Posts with Thumbnails